torsdag 23 april 2009

S A T A N

Efter att ha spenderat natten med att ligga sömnlös och göra en mental lista över vad som är fel på mig så hittade jag/blev tipsad om den här videon:


"People are of no value. We could make more, sometime.
If we need them.

Life itself is only a vision, a dream
Nothing exists in empty space and you,
and you... are but a thought."

Appropå den där listan... Någon dag kanske jag publicerar den. Inte för att gnälla eller söka sympati eller för att jag tycker synd om mig själv utan som en personlig exorcism och för att folk ska förstå vem jag är och varför. Men riktigt än är jag inte bekväm med att vara riktigt så personlig.

Jag fick just hem 'Orons bok' av Pessoa och 'Maldoror - samlade verk' av Lautréamont/Ducasse, men jag är verkligen inte pepp på att läsa dem. Jag vill bara läsa fåniga saker som jag fnittrar lite dumt åt. Saker som jag inte behöver tänka på eller reflektera över. Nåja. Jag kommer nog läsa dem vad det lider.

Har f ö spenderat obscent mycket tid med att lyssna på In Solitude's skiva. Riktigt bra ockult heavy metal. Jag är (jämförelsevis) ingen större heavy metal-fanatiker, men vissa saker går ju inte att undvika storheten i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar