torsdag 15 mars 2012

I Feel Tension

Fortfarande inget barn (men vi var och kollade så att allt stod rätt till och har den inte kommit av sig själv tills på måndag så tvingar vi den då), fortfarande inte särskilt mycket matnyttigt producerat när det gäller uppsatsen och katten är inte frisk och måste få medicin och så vidare och så vidare. Myyyys.

Men.
Bone Awl/Ashdautas-splitten är ute på vinyl nu. Går att beställa från bl. a. SeedStock,
tillsammans med massa annat smôtt och gôtt. Det är inte det mest spännande BA-släppet, men även ett lite mindre intressant BA-släpp är bättre än typ allt annat. Ashdautas förstår jag mig inte riktigt på. Inte så att det är dåligt (för det är det inte), jag hajar bara inte.

Kul grej när det gäller Bone Awl och Blood Meridian. När jag lyssnar eller läser igenom allt bara sådär just nu så är det inte så himla intressant, men när jag sätter mig ner och kollar på detaljer, på enstaka beskrivningar i BM eller enstaka texter/låtar hos BA så är det bland det bästa jag någonsin läst och hört. Jag blir helt knäsvag av det, av hur genialt det är. Och på något sätt så handlar både BM och BA om samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar