måndag 18 oktober 2010

"Lyssnar du på Evanescense?"

...var det någon som yttrade bortifrån sängen när jag satte igång den här videon.


En väldigt modern låt. Riffen är väl helt OK och man diggar ju basljudet samt de onda baklängesviskningarna. Resten... Mja. Inte dåligt, men för modernt. För Evanscense (och då måste jag brasklappa loss här och säga att jag älskar nära nog all ren sång på alla Celtic Frost-skivor (bandet som Triptykon är en logisk fortsättning på) så det har inget att göra med att jag tycker att det är fjompigt med lite snygg tjejsång eller sånt.). Men allvarligt talat; jag tror att Tommy Warrior behöver någon form av bollplank som säger åt honom när han ger sig för långt in i fjompgothterritorium. Jag menar:

The air liquefies as it enters my shattered lungs
Darkness enwraps my mind as blood stains your skin
My heart pierced by thorns of words that now seem wrong
I yield to the darkness of the agony deep within


Lägg av. Skärpning. Jag menar, jämför med den här låten/videon/texten:

3 kommentarer:

  1. Bollplanket som saknas heter Martin Ain.

    SvaraRadera
  2. Bra sagt. Triptykon är bra men balanserar på gränsen till det där gothfjortisträsket.

    SvaraRadera