onsdag 26 augusti 2009

Ur askan i elden

Revolutionära Fronten har i mitt grannskap satt upp klistermärken där de står att de kämpar för "ett nazifritt Hägersten".

Jaha.

Har jag missat något? Jag visste inte att det behövdes i Aspudden. Correct me if I am wrong, men senast jag kollade så röstade (I EU-valet, alltså) 10% av Aspuddens befolkning på FI. En hyfsad andel på miljöpartiet och vänsterpartiet också. Ingen större grogrund för högerextrem idioti. Ganska mycket åt någon form av vänster eller iallafall ganska direkt motsatt fascistiska idiotier. Ganska mycket grogrund för mediamedelklasshippieekologiidioti, men inte så mycket grogrund för flaggviftande lågpannade kretiner med dåligt själförtroende. Så varför klistermärken här? För att visa upp sig? Jag ska ärligt talat säga att jag inte är förtjust i att RF är aktiva här i närheten, men jag är inte förtjust i att några våldsromantiker gör reklam för sig själva där jag bor. Det faktum att det suttit SRM-klistermärken i Axelsberg gör mig jävligt äcklad det med, men det var typ 2 stycken för 1 år sedan. Och dom åkte ner snabbt nog.

Jag vet inte. Jag gillar helt enkelt inte när folk försöker pissa in revir.


P.S. Jag är stolt över att jag var en del av de 10% som röstade på FI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar