lördag 18 februari 2012

Cigarrhjälp?

Någon därute som har koll på cigarrer? Grejen är att jag har rätt begränsad budget men behöver köpa ett hyfsat antal (och jag vill inte köpa ett gäng olika för då kommer jag inte vilja ge bort dom). Så, budget. Tänker mig ev. Del Campo (som jag fått för mig är sympatisk, men den påstås bli lite besk framåt mitten och det ogillar jag) eller La Flor De Rosa (som har fått rätt hyfsade recensioner men tydligen ska vara väldigt stark och jag är faktiskt rätt fjompig. Sen är den kanske, i ärlighetens namn, lite för budget). Prövade Bandolero nyligen och var inte helt övertygad då den höll just en beska rätt igenom. Mycket förtjust i Humo Jaguar dock, så man är väl inte så lagd åt det kubanska hållet (och jag rökte en Montecristo häromsistens och var inte alls övertygad). Så, ge mig tips och tänk på prisvärdhet. En grej till: hellre coronas än robustos och sånt.

Shoot!


-Penitenziagite!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Snubblade in här via en blogg, via en blogg...

    Du säger "lite för budget" i ditt inlägg, men jag tycker ändå att dessa är bra: http://www.brobergs.se/sv/category/52/Romeo-y-Julieta.

    Särskilt om man ska ett gäng ha för att ge bort...

    SvaraRadera
  2. Hej! Tyvärr ligger ju även den billigaste Romeo y Julieta en bit över vad jag kan budgetera för utan dåligt samvete. Eller alls egentligen, om det inte gäller någon enstaka här och där. Men de tenderar att vara trevliga cigarrer, enligt min begränsade erfarenhet.

    SvaraRadera