måndag 14 maj 2012

Inredningsdetalj




Trälådans lack luktade trots allt lite värre än jag trodde och det blev värre när luftfuktigheten höjdes. Synd, för det var en väldigt fin låda som min mamma har gjort år mig. Dock är det här en rätt schysst inredningsdetalj och om samlingen växer kam jag gott tänka mig att använda det här som en lite permanentare förvaringsmetod. Tänk er en hylla som sträcker sig längs taket runt ett helt rum fylld med burkar fyllda med cigarrer. Eller en vägg. De uppenbara nackdelarna är ju att man kommer behöva en fuktare till varje burk och även en hygrometer (men jag funtar på att strunta i att vara så seriös och bara köra 65%-beads i varje) vilket kommer leda till en massa pill. Å andra sidan så kommer inte cigarrer som ligger längre på lagring att behöva störas av att man öppnar hela humidoren/plastidoren och stör luftfuktigheten för allt.

Klicka på bilden för att se hur den ser ut på riktigt. IPhonens bloggverktyg är rätt dåligt när det kommer till bilder.

-Penitenziagite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar