lördag 5 januari 2013

Att göra stan:

Spenderade kvällen med att kolla på CC Company och Cauldron på The Liffey, vilket var mycket trevligt. Bra band, bra musik, trevlig lokal etc. Dock insåg jag att jag någonstans HELT missat generationsskiftet i Sthlms metalscen. Jävlar vad gammal jag känner mig. Eller kanske inte gammal utan snarare att"jaha, mitt tåg har gått", vilket är helt ok. Lite synd att man började gilla bra hårdrock när det bara var poppis med dålig hårdrock. Men jävligt kul att könsfördelningen börjar närma sig 50/50 (och att alla ser bra ut! Annat var det på min tid. Då var jag den snyggaste tjejen.). Skön motvikt mot machowarmetalhelvetet som NWN var. And don't get me wrong, mitt i allt så älskar jag den festivalen, det gör jag. Däremot kan man ju inte påstå att det är en avspänd festival (en uppfattning som kan ha formats av katastrofbakfyllorna, det ska erkännas).

Hursomhelst, en trevlig kväll, men lite funderingar gav den upphov till.


-Penitenziagite!

1 kommentar:

  1. Godkväll!

    Får icke tag i Pålle längre.
    Har som du redan kanske vet, ett paket med Wulkanaz relaterade grejer åt er som väntar här...
    Tänkte då höra om du kunde ge mig din adress istället?

    kvmvlonimbvs47@gmail.com


    /vv

    SvaraRadera