tisdag 7 december 2010

Lunch is for losers

Sova? Går ju sådär. Naturligtvis är man för uppstressad för dylika tilltag. Det där jävla symposiet imorgon. Stå och prata om vad som mest känns som något taget ur luften framför främmande människor och en helt obekant lärare. Känns sådär. Inte skoj alls. Efter det på texten igen. Försöka se om jag kan få fram något alls övertygande på 2000 ord. Inte det lättaste. Helst skulle jag vilja gå igenom prick varje sak men bara det skulle ta upp mer än 2000 ord. Så man väljer ju ut det mest anmärkningsvärda, men det känns ju lagom puckat att skriva typ "här är ett rim. Och här säger de samma sak flera gånger. Det kallas för repetition." if ya know what I'm sayin'. För att inte tala om formalian. Knepig grej. Eller, kanske inte så mycket knepig som jobbig.

Och efter det måste jag skriva litteraturuppsats. "Om vad?" frågar ni? "Jag har inte en endaste aning" svarar jag. Men den ska vara färdig på måndag. Och jag jobbar fre-sön. Den är dock kortare, och man kan vara lite mer fast and loose. Dessutom måste jag läsa första Twilight-boken.

Och någon jävla skit håller på och tjuter. Det är inte tinnitus, för jag hör det inte när jag håller för öronen.

Asså, jag tycker faktiskt inte så synd om mig själv som det låter. Jag har bara svårt att sova just prick nu. Skriva av sig lite brukar funka. Dessutom kanske det kan funka som förklaring för hur jag (antar jag) beter mig nuförtiden.

Mina Xibalba-grejer ligger för övrigt på posten och väntar på mig. Tänkte ha dem lite som belöning.

Jaja. God natt osv. Catch you On the flipside, som Rocco hade sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar