tisdag 14 december 2010

Vad visar det här på?

Jo, att muslimska terrorister helt har stulit the thunder från baskiska och korsikanska separatister alldeles för länge. Förjävligt. Men nej nej nej, det är klart att folk ska hålla på och dra upp Al Qaida-kortet och grejer, bara för att dom hade ett bra lag 2001-2005. Men dom matcherna är liksom över så what have you done for me lately? Det är en fråga jag vill ställa till alla självmordsbombare. Satt eld på några bilar och lyckats spränga SIG SJÄLV till döds, det är liksom inte så jävla mycket. Det är dags att stiga ner från piedestalen nu när bara B-laget är kvar. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

Källor + (mer) info här: http://www.europol.europa.eu/index.asp?page=publications


Jag blev för övrigt väldigt överraskad/förvirrad just nu. Min statusuppdatering på facebook lyder "XIBALBA". För de av er som inte vet det så är det ett väldigt bra mexikanskt black metal-band. Vet man inte det så är det även så att det är namnet på mayaindianernas underjord. Hursomhelst: min morbror har tryckt 'gilla' på'n. Jag ställer mig skeptisk till att han ens vet att black metal finns, så antingen har han ett sjukare sinne för humor än jag tidigare trott eller så gillar han helt enkelt saker bara lite på random. Tycker att det är kul att folk håller på, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar