måndag 24 januari 2011

"I have seen the winter sun/rise above the veils of Babylon"

Sedan jag var liten så har jag varit fascinerad av tatueringar och motorcyklar. Inte vilka motorcyklar som helst naturligtvis, utan choppers och Harleys (även om jag runt 1990 hade någon form av förälskelse i pensionärsmodellen Honda Goldwing, men det kan ha mycket att göra med att den ser så absurd ut.). Fascinerad av motorcyklarna och fascinerad av livsstilen. Att bilda sin egen värld, sin egen stat, sin egen stam. Bestämma sina egna regeler och tycka/inse att de är lika giltiga som de som ha bestämts åt oss. I efterhand så är det inte så konstigt att två av de band jag dyrkar mest är Motörhead och Amebix, eller att jag har någon form av väst-och-bootsfetish (som inte är överdrivet väl utvecklad, för tillfället. Men ändå.). Det här i sin tur kan nog förklara min fascination för gäng överhuvudtaget, samt frimurare, konstiga ockulta ordnar/sällskap, satanism och SS.

Hursomhelst så har jag kommit på just vilken sorts mc:s jag gillar, så jag satt och bildgooglade på dem och hittade den här bilden, som kan vara en av de snyggaste och tuffaste jag någonsin sett.
Du hittar originalet, mer bilder och mer info här.

NP: Amebix - Right to Ride och Beyond the Sun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar