tisdag 26 april 2011

"They put up my picture with silence/Cuz my identity by itself causes violence"

Igår var det värsta snutpådraget utanför mitt fönster. Jag såg minst fyra polisbilar, ca sex uniformer och ungefär lika många andra snubbar som uniformerna stod och snackade med (så jag utgår ifrån att de var civilare). Grannarna påstod att det rörde sig totalt kanske tio polisbilar i området och spekulerade i att det hade varit inbrott i en villa i närheten, men inte fan skickar man ut så mycket folk för ett villainbrott? Eller? Speciellt så skickar man väl inte ut någon jävla under cover-styrka iförda narkotikajeans och juggemaffiauppsyn? OK, det var någon bil som såg lite CSI-ig ut där också, men ändå. Måste ju ha varit något värre än att någon stulit en platt-TV och en laptop, liksom. Å andra sidan så var inget avspärrat och poliserna höll sig lugna och fina (inget "cirkulera!" och peka med hela handen) så det kan ju inte ha varit värsta Tony Montana-busten heller, även om alla träningsoverallsjackorna och rakade huvuden fick mig att tänka att det nog hade varit ett tillslag mot någon form av meth lab. Fast då hade det nog varit lite mer oväsen, fart på folk och stissig stämning.

50 spänn på att det var ett tillslag mot någon som fuskat med typ sjukförsäkringen eller SL-kortet eller nått.


Domedagen är för övrigt här. Iaf min personliga domedag. Får se hur det utfaller. I'm not rootin' for me, men så har jag ju ändå en historia av att underskatta mig själv (eller kanske snarare överskatta resten av världen). Inatt sov jag för övrigt så jävla dåligt och konstigt. Drömde om sydamerikanska indianer, (hade läst Xibalba-texter alldeles innan jag gick och la mig) uppsatsen och massa konstig jävla skit som jag inte ens minns, men det är inte varje natt man är stressad i sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar