måndag 19 september 2011

Fokus, fokus, fokus...

Bakhtin, Todorov, Jakobson, Ricoeur och allt vad de heter. Inte nödvändigtvis svårläst på samma sätt som Jauss var, men ingenting går in. Kan inte fokusera, alls. Pågår ju en del annat som känns viktigare. Beteenden, vanor, sätt att se på saker, prioriteringar... Plus att det inte bara är läsande som gäller utan även skrivande och det är inte det lättaste. Jag är sådan att det tar ett (bra) tag innan filosofiska och teoretiska resonemang sätter sig och därför är det lite jobbigt när man måste skriva om dem på en gång. Å andra sidan, skulle jag inte vara tvungen att skriva om dem så skulle jag inte tänka på dem.

Dessutom irriterar jag mig på amerikanerna i gruppen. De är så amerikanskt vanliga.

Nåja.


-Penitenziagite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar