måndag 31 augusti 2009

Bitteratur

När det kommer till depression, bitterhet, människohat och apati är nog Kings egen mästerkatt i stövlar, Claes Juhlin min favorit. Claes är en av mina favoritbloggare även när han inte är bitter och misantropisk eftersom Claes skriver både bra och roligt. Lagom självförnedrande men samtidigt insiktsfullt. Dessutom är han snygg.

Hursomhelst. Grejen är den att han i mångt och mycket satt pilen i bulls eye i sitt senaste inlägg (20090827) och jag kan definitivt relatera till det mesta. Jag måste dockpåpeka att där det känns som att hans missunsamhet är en form av avundsjuka (även om det snarare är så att han är avundsjuk på att folk kan känna sig lyckliga, stolta och framgångrika än han kanske är avundsjuk på själva framgången) så är min missunsamhet snarare ett utlsag av misantropi och förakt. Delvis självförakt, misstänker jag. I övrigt så har jag varit, och är nog på många sätt, just där han är.


Så. Lästvång råder. Inte bara av inlägget från 27/8. Sen kan ni ju ta och läsa deras denimblog för att se hur man kan totalt förstöra ett potentiellt intressant ämne (även om det nördar iväg för mycket för mig) med ett värdelöst språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar