torsdag 8 oktober 2009

Sick Boy

Sedan i tisdags ser jag ut ungefär såhär:Ansvarig för frisyren är Magnus på Blow Out. Ett besök rekommenderas. Han hade antingen en jävla tur eller så är han sjukt skicklig (och jag väljer att tro på det senare alternativet) eftersom han fick till en frippa som verkligen passar mitt ansikte och både känns och ser ut som att jag alltid har haft den. Rätt billigt var det också och fort gick det. Runt en timma tog det att reducera mitt stolta hårsvall till det ni ser på bilden. Ett riktigt bra val från min sida må jag säga. Trots att jag var mer nervös inför det här än jag var för att tatuera mig nu senast.

Jag har dessutom två par nya glasögon, där ett par är exakt likadana som de gamla och ett annat par är förvillande lika det gamla paret. Jag har alltså två par nästan exakt likadana glasögon. Allt för att matcha alla mina nästan identiska skor och hårdrockströjor.

Idag fick jag mina skjortor från TM Lewin. De är en svart och en vit från John Francombes Rovereto-linje. Vad ska man säga? Jag har ägt dem i typ en kvart, men tyget känns helt fantastiskt, och det är väl det största pluset. Passformen är helt OK. Något snäpp större än TSFs extra slim fit i samma storlek. Kanske lite väl vida ärmar, men det funkar. Det absolut största aber jag har (men det kan mycket väl vara ett plus när jag har vant mig vid det) är kragen. Längsta snibbarna på den här sidan Goodfellas. Vem vet, det kanske funkar när jag har vant mig vid dem och de inte längre är skadade av frakten (nu stor de nämligen ut från bröst och hals), och med lite tur så krymper ärmvidden och kanske även bröstvidden lite lite. Har inte känt riktigt på ärmlängden men den är inte för kort iallafall. Kort sagt så känns de som ett jävla kap för 25 GBP styck, men jag hade nog aldrig betalat de 85 GBP som originalpriset påstås vara. Men när det är rea (vilket det är väldigt ofta/alltid, på ett eller annat sätt) så är det bara att slå till. Nu har de mest lite obskyra färger och mönster, men jag kommer nog beställa fler enkelfärgade skjortor därifrån och från den linjen när tillfälle ges till samma fantastiska pris. Eller så kanske jag beställer en vit skjorta med rosa paisleymönster. Jag är faktiskt lite sugen, även om jag nog är för feg för just det mönstret och nog istället skulle satsa på det här mönstret. Undrar om mönsterpassningen verkligen är lika bra i verkligheten som på bild?

Jaja. Nu ska jag spela TV-spel och ha ångest.

EDIT: OK, jag har hittat en grej att gnälla på när det gäller skjortorna. Knapparna är inte schyssta alls. Tjocka och klumpiga. Nästan exakt sådana som H&M har på sina billighetsskjortor. Inte OK. Under nästa vecka så är det jag som nördar loss bland Sthlms knappaffärer. Hittade dock ett plus för skjortorna: delat ok. En inte helt nödvändigt grej för en skjorta som inte är skräddarsydd, men fint ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar