måndag 7 februari 2011

"Brushing of the moon/Like a chalky scab"

Så, eftersom den enda idén jag har till uppsats är att göra samma sak jag gjort fast på den litterära sidan istället så har jag känt mig lite uttråkad. Samma källor, basera en ny undersökning på en gammal etc. Dessutom har det inte känts särskilt Seriöst att skriva mer om black metal. Men, så ögnade jag igenom Bone Awl's texter lite snabbt och jävlar vad bra det bandet är. Det är som en spik in bakom ögat och rakt in i hjärtat/talgkottskörteln, hur nu det ska gå till. Så jag tror inte direkt att jag kommer få några problem med att sitta och traggla med texterna. De enda problemen är: är jag tillräckligt briljant för att fixa det här, finns det jag vill och tror verkligen i texterna, och kommer min handledare att tycka att det här går att göra. Ja, och kommer jag palla pressen med allt annat, kommer jag kunna få till tillräckligt med disciplin för det här? Kommer något annat i vanliga lifvet skita sig och gå ut över det här. De problemen är stora nog, men jag hoppas verkligen att jag klarar det här. Jag VILL verkligen klara det här av fler anledningar än att jag inte vill bli återbetalningsskyldig till CSN. Jag VILL verkligen det här för dess egen skull. Det var länge sedan jag ville något, på det sättet.

Men jag vill inte vara såhär trött och stressad redan. Jag kanske borde ha gjort som min kursare och läst den här terminen på halvfart, egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar