fredag 4 februari 2011

Homesick Blues

Fattar inte vad det är med mig egentligen men så fort jag lämnar hemmets trygga vrå för att åka och knega får jag någon form av liten ångest. Har jag låst? Har Sabbat mat och vatten? Är gasen av? Varför gick jag inte med lilla soppåsen innan jag drog? Varför har jag inte läst den där artikeln/boken jag borde ha läst? Varför läser jag den inte nu? Varför har jag inte sparat mer pengar? Varför sa jag inte till Fiat att jag älskar henne innan vi gick och la oss igår? Tänk om någon bryter sig in i lägenheten? Tänk om jag misslyckas med något/allt? Varför är jag en besvikelse? Varför verkar det vara helt omöjligt att planera saker och när jag väl gör det, varför är det så svårt att följa planen? Varför har jag bara ett på/av-läge när det gäller alkohol? Varför är jag inte där tillräckligt för folk jag älskar? Varför har jag så mycket skit som jag aldrig ställer upp på vinden och varför skaffar jag mer skit?

Det dyker alltid upp när jag drar till jobbet, den här känslan av att det jag allra helst vill göra är att dra täcket över huvudet och göra ingenting.

Kul att Burzums nya skiva är såpass bra iaf. Och i övrigt så bör jag väl inte stressa upp mig för mycket. Terminen har ju just börjat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar