måndag 7 februari 2011

"I do not believe that makes me evil"

Verkar som min uppsatsidé kanske funkar ändå. Ska snacka mer om den på torsdag. Är faktiskt jävligt nöjd med det, trots att det verkligen inte hänt något än.

On a total side note: har återupptäckt Those Poor Bastards.

Väldigt speciellt band. Goth country. Ond amerikansk folkmusik. Tyvärr håller de sällan en hel skiva rakt igenom, men när man väljer ut sina favvolåtar och gör en spellista så kan det vara ganska så skitbra. Det jobbiga är bara att jag måste lyssna igenom alla skivorna igen och välja ut godbitarna (även om länken ovan innehåller några av mina favoriter som jag kom på ba sådär).




EDIT: Ja just det! Bob Wayne and the Outlaw Carnies spelar ju på Lilla Hotellbaren (ni vet, Scandic Hotells bakficka) på torsdag! Inte så himla mycket hygglig mediamedelklassfinamericana utan riktig jävla white trash country. Kanske inte alltid så jävla bra egentligen och ibland långt ifrån texter jag ens kan börja hålla med om (skämskudde när han börjar sjunga om hur fint USA är osv). Men ändå. Har ni för övrigt tänkt på att white trash är den enda 'racial slur' som är OK i USA? Jävla lätt att hata fattig och vit arbetar/underklass. Vem står upp för folk som gillar vargtröjor, meth och Ullared, liksom? Jag menar, ajg kommer på mig själv med att göra det rätt ofta. Nåja, jag ska hursomhelst dit. Öppnar vid sju, går på scenen vid 20:30-21:00. För de som bryr sig så är det någon form av rockabilly-klubb på BO före/efter/under tiden, om man är lagd åt det hållet. Själv är jag rätt glad över att min kusin kommer hit. Det är alldeles för sällan jag träffar honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar