måndag 2 januari 2012

+/-

+: Tjejen bakom mig i biblioteket sitter och läser SCUM-manifestet. Vi sitter i backslick/päls/juridikavdelningen. -: Tjejen i kassan frågade mig vad det stod på min tröja. På mig har jag en brun Death In June-tröja med leende SS-soldater och bandnamnet skrivet i runor. Hon såg skeptisk ut när jag förklarade att det är ett band. Inte för att jag är så engagerad i vad folk tycker om mig men nazirykte bland folk som serverar min mat känns inte optimalt, rent praktiskt. Plus att i den mån jag inte har vuxit ifrån det där med att provocera så är kassapersonal som bara gör sitt jobb (det är illa nog) bland de sista jag vill göra upprörda. -Penitenziagite!

2 kommentarer:

  1. När jag var tonåring sov jag över hos en kompis och bar en Treblinka-tröja vid middagsbordet. Hon lär visst ha varit rasande då jag åkt hem, men hon höll minen då jag var där. Ingen ruter i folk!

    SvaraRadera
  2. Sanning. Ingen stake i folk längre.

    SvaraRadera