fredag 11 september 2009

Feeling The Darkness

Jag fastnade aldrig för Poison Idea. Jag köpte 'Feel The Darkness' för ett gäng år sedan och någon annan skiva (som jag sedan sålde) men njae... Inte min grej. Förstod aldrig varför det bandet skulle vara världen bästa HC-band och förstod framförallt inte hur folk som gillar samma saker som jag kunde tycka att Poison Idea var världens bästa band. Så 'Feel The Darkness' ligger i en låda på vinden, och har legat där i ett gäng år nu. De ska tydligen spela här snart och med tanke på hur de levt (Pig Champion (världens bästa artistnamn, näst efter Sexual Goatlicker) är ju redan död) så frågar man sig om man kommer få en till chans. Så ska man gå och se dem? Fast jag gillar dem ju inte så varför skulle jag gå?

Sen fick jag se den här videon:

Nej, det här är inte Poison Idea. Det är någon form av skolband, men det är så ballt! Tuffa ungar. Varför var inte jag så tuff när jag var liten? Men det som slog mig mest av allt var att jävlar vad riffet i 'Plastic Bomb' är ondskefullt! Överhuvudtaget så är hela låten jävligt ond. Måste nog ta och gräva upp den där skivan och se om jag var helt dum i huvudet runt 2005.

Ett tips, förresten (som jag snodde från 138):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar