söndag 10 januari 2010

Såhär är det

Jag tänkte att jag inte skulle skriva så mycket här när jag är bakis (då jag mest skriver en massa upprepande människo/självhat när jag har varit på pickalurven och det blir lite trist och sorgligt efter ett tag.). Det har lett till att det inte har blivit så mycket skrivet. Farbror börjar bli gammal och har upptäckt att den rent psykiska baksmällan sitter i än längre.

Dessutom händer det inte så mycket. Jag har kommit in på linjen jag sökte. Bra och trevligt. Jag hittade ett gäng inlägg som aldrig blivit publicerade, så de kanske åker upp här. Något är bra, något har en poäng men är slarvigt formulerade och några får mig att undra om jag hade förväxlat alvedon med stilnoct när jag skrev dem.

Jag försöker ta tag i skrivandet för andra ställen (mer kommer avslöjas när det blir dags) och om det inte blir av i tid funderar jag på att göra ett fanzine. Ett riktigt fult fanzine, helt utan bilder och med skittråkig layout. Allra helst skulle jag vilja att det blev uppkopierat på en såndär gammaldags stencilapparat. Om det skulle bli av.

Dessutom lider jag, ärligt talat, av lite prestationsångest också. Och jag blir dum i huvudet när det är såhär kallt ute.

Är det någon därute som är haj på det där med mac, förresten? Min dator gick nämligen och självdog innan jag hann lägga över allt väsentligt på en extern hårddisk (när man försöker starta den från installations/startskivan och vill köra skivverktyg så hittar den inte hårddisken. Typ. Och inget annat funkar heller. Då stänger den bara av sig eller startar startskivan.). Finns det något sätt för mig (eller någon annan) att rädda innehållet till en annan hårddisk eller en annan dator? Jag bryr mig inte om inställningar och sån skit, jag vill bara rädda musiken, filmerna och typ skolarbeten och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar