fredag 26 februari 2010

c'est la vie

Så. Första tentan. 60 meningar som man skulle pilla in ett ord i. Man fick välja på totalt 100 ord. Allt uppdelat i 10 olika avdelningar. I flew right through the motherfucker. Hoppas att jag inte gjorde några slarviga högfärdsmisstag. Jag ser dock INTE fram emot övriga tentor. Syntax och grammatik... Usch. Jag har absolut ingen magkänsla eller fingertoppskänsla för den tekniska delen av språk. Men jag har åtminstone börjat öva mig lite varje dag genom att försöka (lite löst) identifiera de olika ordklasserna när jag läser saker. Lågstadienivå på det hela, men det är typ där jag befinner mig. Nåja, bite the bullet, push on through osv.

Har en, för mig, obscen summa pengar till mitt förfogande. Det enda det gör (ja, förutom att ge mig en större materiell/ekonomisk säkerhet än annars) är att ge mig noja. Jag är verkligen skitnervös hela tiden. Fast det har ju inte bara med pengar att göra, utan även med plugget. Jag blir verkligen stressad av att plugga. Jag menar, nog för att jag nog aldrig haft en avslappnad och ostressig livssituation någonsin men pluggande vässar liksom eggen lite extra. Så att säga.

Nåja. This too shall pass. Jag har i alla fall kommit på att täta och regelbundna besök till frisören verkar vara bra för den mentala hälsan. Det kan även ha att göra med att mitt hårs inneboende monchichi-kvalitéer är dåliga för den mentala hälsan (dvs fåfängan).

Militan livshataruniform på ingång, förresten. Man vill bara skaffa kåkfarartatueringar i ansiktet, men det känns som en dum idé.

3 kommentarer:

  1. Jag förmodar att du köpte camojackan?

    SvaraRadera
  2. Jupp. Det gjorde jag. Schysst skumt camo. "Nazibatik" vill jag minnas att Fiat kallade den för.

    SvaraRadera
  3. Träffande. Kommer bli jettetjoosigt tror jag.

    SvaraRadera