måndag 8 februari 2010

Svaret

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det här bandet. Alls. KLF-inspirerad sunkig eurotechnohiphop? Jag förstår mig inte på dem och jag vet inte vad jag tycker om dem. Är det bra? Är det dåligt? Är det tufft? Är det töntigt? Är det hippt? Är det misslyckat? Är det ett skämt? Är de allvarliga? Jag vet inte. Jag vet mest att det är ganska absurt. Och att de har en jävligt rippad/deffad progeriadvärg med och en MC med jävligt skabbiga gaddningar. Och det gillar jag.


Jag är för tillfället trött på hårdrock och metalattityd. Den inneboende och inbyggda konservatismen som är en stor del av dess styrka gör mig just nu mest väldigt trött.

3 kommentarer:

  1. "progeriadvärg" måste vara dagens ord. Man vill ju ha en egen, helt klart.

    Helt ärligt vet jag inte vad jag ska tycka heller,´men jag tror jag gillar det jävligt mycket faktiskt. Musikaliskt är det ju hur skönt som helst.

    Ser att du har lyssnat på LCN idag. Spännande.

    SvaraRadera
  2. Du, jag lyssnar så jävla mycket på LCN nu. Nästan bara, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Och ingen är gladare än jag över det!

    SvaraRadera