lördag 27 februari 2010

The Straight Story

Har du någonsin haft den där känslan av att du är ett jäva svin, men du kan inte komma på vad det är du har gjort? Så känner jag väldigt ofta. Jag har dåligt samvete, men vet inte för vad. Ganska jobbigt och irriterande. Som en konstant bakisångest.

En av fördelarna är dock att man rannsakar sig själv samt sitt liv och t ex. upptäcker att man har fler och bättre vänner än man trodde att man skulle ha när man gick i grundskolan. Det är något som jag behöver påminna mig själv om rätt ofta.

Man upptäcker också att man kan vara ganska arrogant och alldeles för intresserad av min egen prestige. Det är en sida hos mig själv jag inte uppskattar och om du någonsin utsätt för den så hoppas jag att du förstår det.

Jag vet inte om jag kan eller kommer förändras, men det räcker rätt långt att jag har någon form av aning om varför jag beter mig som jag gör och är som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar