lördag 6 november 2010

Snälla H&M

Alltså. Jag kan ha överseende med att era kläder antagligen är tillverkade av föräldralösa barn som får betalt i stryk. Jag kan ha förståelse för att ni måste bleka och färga era kläder med ämnen som antagligen är farligare än cyanid. Jag kan t o m respektera er för att ni antagligen besprutar allt mer än nödvändigt och med största sannolikhet när era arbetare fortfarande jobbar på fälten.

Men.

Jag kan inte (INTE) acceptera, respektera eller för den delen tolerera att ni gör så korta kavajer! Det är inte (INTE) OK. En kavaj ska vara LÄNGRE än ärmarna. Inte kortare. Inte lika långa. Längre. Märkbart längre. Jag blir ledsen när ni inte gör så för jag vill köpa slavtillverkade slitoslängkavajer för lite pengar från H&M (varför? Jag vet inte riktigt. Jag använder ju inte ens de jag har just nu.)


Om inte bäraren har väldigt långa armar samt en kort torso/stjärt. Då är det OK. Annars icke (här ska även inflikas att jag äger (vad jag minns) en moderiktigt kort kavaj, men inte ens den är så kort).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar