onsdag 1 juni 2011

Inte för att vara sån...

...och jag inser att jag nog i jämförelse med väldigt många människor borde skatta mig lycklig, men jag är INTE nöjd med att uppsatsen än så länge är värd ett C, och ärligt talat så gjorde det mig väldigt ledsen. Inte bara det, utan den (skrivna) kritiken gjorde mig ledsen. Inte för att den inte hade rätt (även om jag på_allvar tycker att den ibland var rejält ute och cyklade) för det hade den ofta utan för att jag är så jävla trött på det här nu. Jag är fanimej känslomässigt utmattad och har satsat så jävla mycket på den här uppsatsen att det här inte känns bra alls. Alls. Faktum är att jag har liksom investerat så mycket i det här att jag minsann blev lite gråtfärdig på vägen hem och på_riktigt blev orolig för om jag skulle börja lipa bland främlingar på tunnelbanan.

Jag inser mycket väl att när jag har käkat lite och sovit lite så kommer jag sätta mig ner och reda ut allt det här och göra det jag kan åt uppsatsen och lämna in en ny om en vecka, men det är fortfarande inte så jävla kul när folk antyder att man missuppfattat ett grundkoncept. Men OK, jag erkänner att mitt användande av konceptet var klumpigt formulerat ibland.

Dessutom har jag en till uppsats att bli färdig med tills på måndag. Den behöver å andra sidan bara vara runt 2000 ord lång och ja... Jag vet inte. Hon som jag skriver den lilla uppsatsen för var med på opponeringen idag och tyckte att min text och mitt ämne var väldigt intressant, vilket även min examinator gjorde och det är han som vill ge mig ett C. Så jag vet inte. C är väl bättre än jag tycker att det är. "Above average", tydligen. Men jag vill fan inte bara vara över det jävla genomsnittet, jag vill vara bäst, och jag vill inte bara vara så bra jag kan eller så, jag vill vara objektivt bäst. Jag vill fanimej ha en stämpel i passet med en jävla guldstjärna, jag vill ha ett bedömande från folk som inte känner mig men kan det jag vill vara bra i, jag vill ha ett bra jävla betyg i engelska från folk som är fucking jävla proffs! Jag vill att fucking jävla proffs säger att jag också är ett proffs, inte att de säger att jag ligger mittemellan bäst och inte riktigt så dålig att de inte får några pengar för mig, men nästan. Lite jävla bekräftelse, tack! Och ja, att jag var modig som skrev en uppsats om ett så svårt ämne och att det var en väldigt intressant uppsats är ju jättekul att höra, men jag vill ha en officiell jävla lapp med en stämpel och vattenstämpel och brevhuvud och underskrifter och skit där det står hur jävla intressant den var och hur modig jag var! Intressant, förresten... Nu vet jag att de menade det som något bra och uppmuntrande och att de gillade den, men vad fan betyder intressant? Ett par mongon som knullar i en dynghög är ju en jävligt intressant syn, men inte fan får man en guldstjärna i betyget för det (kanske om man går konstfack).

Jaja. I'm going to get some cheese to go with all this whine. Men jag är/var fan stolt över det jag skrivit och har lagt ner jävligt mycket själ och tid och liv och t. o. m. hälsa i det här och så får man ett "grattis, du är nästan en medelmåtta" och en klapp på axeln.

Nej, nu ska jag sluta gnälla. Jag lovar. Nu ska jag kolla på Watchmen och tröstäta istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar