lördag 19 december 2009

Eternally Mine II

Här pratar Mattias Alkberg om Black Metal och har faktiskt fattat något (nu menar jag inte "faktiskt" som att det skulle vara något speciellt att just HAN har fattat något utan att det är ändå hyfsat speciellt att NÅGON fattat något, speciellt någon som då inte är så, i brist på bättre uttryck, true.). Läs.

Appropå det där med Bear Quartet och prettopop (inte för att jag har något emot pretentiös musik och konst. Som Hal Duncan uttrycker det: "Pretentious writing is only pretentious because it is not ambitious enough.") och så så kan man/jag säga vad man vill (och vad jag säger om det, positivt eller negativt, borde inte/ska inte spela någon roll för någon inblandad), men man måste ju gilla sådana här initiativ.

Ni missade väl inte Thurston Moore?

Med tanke på hur mycket jag har skrivit om black metal (vilket jag faktiskt inte hade tänkt göra från början) så borde jag sätta mig och tagga om så jävla mycket bland inlägg. Orka.

Med tanke på vilken fin, känslig och allmänt humanistiskt lagd människa jag är så är det förvånande hur stor del av det jag gör och det jag tar in som filtreras genom ett Black Metal-filter, eller vad man ska kalla det. lite fånigt, kanske.

Grovt röksugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar