tisdag 15 december 2009

Thuggee

Jag funderar på att köpa en jacka. Ja, jag vet. "Nu igen?" tänker ni. Men man funtade på att till våren kanske kanske köra någon mer sorts skinheadbillyinfluerad stil eller ngt om ni förstår vad jag menar och då vill man ju dels se rätt ball + hård ut och dels vill man ju inte rippa saker rakt av eftersom man inte är en del av den scenen/scenerna. S a s. Man har ju svårt för folk som köper AC/DC-tröjor på Carlings men som inte äger några AC/DC-skivor. Man vill ju se ut som om man är influerad av en stil/kultur, inte som att man klär ut sig till en stil/kultur.

Så jag funtar på den här jackan, av flera anledningar.
Jag gillar Lonsdale. Hyfsad kvalitet. Hyfsade priser. Att det är ett märke som är lite faux pas är ju ett plus. Det är, med all rätt, något white trash över det. Det är inte präktigt. Många som väljer att se lite skinheadinfluerade ut och köpa en harrington köper en Merc-harrington därför att den är inte riktigt lika laddad. Samma sak med pikétröjor. Det är lite fel med Lonsdale-pikéer. Lite korkat. Samtidigt, i mina ögon, så är det lite präktigt med en Merc-harrington eller en Fred Perry-piké. Lite safe. Inte så bråkigt. Snällt. Snyggt, men snällt. Så jag tänkte mig en Lonsdale-jacka. Sen är det ju ett stort plus att diverse scenpoliser kommer tycka att man smutsar ner vad de håller på med lite.

Sen är jag ju en total sucker för deras lejonlogga. Verkligen, total sucker. Den är bland det snyggaste jag vet.

Men vad sägs? Ja, snubben på bilden är ju groteskt ful och jag kommer inte ha sånna där jävla snickarbyxor som han har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar