söndag 27 juni 2010

Cecil Brown

Så. Jävla. Bra. Låt.


Gårdagskvällen spenderade på Berns, vilket var både trevligt och irriterande. Femtiotalslive är väl inte min grej sådär (lajvande öht är inte min grej. Lite därför jag övergav (black) metal som stil. Eller inte för att det är lajvande alls, utan för att det till stor del är en kultur där man bedöms på sina attribut och sin konsumtion. För att korta ner det lite, det viktiga är att man har rätt tygmärken på sin väst, inte att man har en snygg väst. S a s. Jag är trött på frimärksamlarnörderi/snobberi, även om jag fortfarande är rätt mycket sådan.), men jag tänkte att man kan ju släppa lite garden och kanske bara se det som en chans att titta på snygga människor (vissa lyckades, andra inte) och lyssna på bra musik. Så långt var det ju rätt lyckat även om det inte var sådär jättemycket folk och många var utklädda, spexiga weekend warriors/turister (jag hatar turister). Sällskapet var ju ett av de bättre i vilket fall som helst och bandet (Kitty, Daisy & Lewis) var ju bland det absolut roligaste jag sett på år och dagar. Och då menar jag roliga som i att man blev glad av att se dem för de var så duktiga och verkade ha så kul. Jag tror inte att jag har sett något som var så genuint kul sen jag såg The Immortal Lee Couny Killers för kanske tio år sedan. Men det övriga svenneklientelet... Toalettköerna... Fyfan, vilket jävla pack det var där. Förvånansvärt många bad dock om ursäkt när de gick in i en, vilket inte hände särskilt ofta de gånger för ett gäng år sedan när jag hade för vana att ibland beblanda mig med det finare folket. Vilket väl kanske tyder på någon form av förbättring vad det gäller kvaliteten på klientel. Men ändå. Väldigt mycket äckliga människor.

60:- för en jävla heineken är inte helt OK, förresten. Inte ens när bartendern häller ut tre öl för att han inte får till skummet perfekt åt en.

Midsommar var också väldigt trevligt. Första gången jag firat en svensk högtid där jag faktiskt tyckte att maten var intressant på_riktigt och inte bara en god grej. Tror jag.

Katten har för övrigt förstört varje form av DVD-spelare vi har så nu är det filmlöst ett tag. Jävla skoj. Fattar inte hur han på loppet av två veckor lyckas sabba både DVD-spelaren och min PS2. Det jobbigaste är faktiskt att nu måste jag se till att få tag på en ny regionsfri spelare. Fan.

Den här tråden är för övrigt bland det roligaste jag läst någonsin, men man måste nog ha lite insyn i hur metalvinylnördertrveness funkar för att förstå den. Men kul är den.

2 kommentarer: