tisdag 8 juni 2010

Allt jag kan har jag lärt mig av Stephen Fry.

Jag borde äta bättre och mer regelbundet. Det gör under för mitt psyke.

Jag har för övrigt kommit på att jag skulle kunna tänka mig att stödja det där med kungligheter och sånt om dom var roligare/sjuka i huvudet. Nu finns det ju bara lite solkiga kvinnoaffärer och gammelnazism i släkten, men visa mig en svensk släkt där folk inte diggade Grabbarna Brun under 30-talet. Jag menar, man vill ju ha lite schysst galenskap som vahannuhette som kungade över varomnuheter (Luxemburg? Monaco? Något skitland iaf) som hotade med att sälja hela landet till Bill Gates (om Bill ville köpa landet förtäljer inte historien) om han inte fick mer makt över parlamentet. Vilket han fick. Eller var det själva kungligheten/titeln han skulle sälja till Bill? Jag vet inte. Eller den där gamle tyske fursten som samlade på dvärgar (fast det var ju för flera hundra år sedan). Det är ju skitballt. Men vad har vårat kungahus gjort? Typ ingenting, förutom korv och inte kunna stava till sitt eget efternamn. Ja, och dragit en massa kola. Det är ju ioförsig ballt, men det HÄNDER ju inget, förutom att kungen låg naken, full och skithög på en strand på rivieran och vrålade "I AM KING!" någon gång på 70-talet.

Det är å andra sidan jävligt ballt.

2 kommentarer:

  1. Problemet är ju att bygga tok-slott för hela BNP och åka omkring på svanbåtar på sin underjordiska sjö bara funkar om man har den oinskränkta makt som ingen egentligen ska ha.

    SvaraRadera
  2. Ja, jo. Det vore ju inte hållbart, men det vore ju lite mer respektingivande. Dessutom skulle man ju kunna störta kungen för att han var direkt livsfarlig och inte som nu för att han är helt jävla onödig.

    SvaraRadera