fredag 4 juni 2010

Men skärpning!

Jag börjar bli lite orolig för att min utseendefixering/fåfänga. Det är liksom inte helt friskt när man spenderar större del av sin tid med att fnula (på gränsen till oroa sig) över vilken jeansjacka man ska köpa än man gör över att oroa sig över en kommande tenta. OK att det inte var en särdeles svår tenta men man kan ju för fan inte ligga sömnlös och grubbla över vilken av två olika jeansskjortor man ska köpa eller vilka tygmärken som kommer sitta bra på vilka ställen på vilka jackor. Det är ju så långt över gränsen till patetiskt och sorgligt att det nästan är sjukligt. Men å andra sidan så har ju inte så mycket av min tid tagits upp av studier den senaste tiden. Alltså, inte så att jag slappat (men det har jag) utan snarare så att eftersom min närvaro inte har krävts ute på SU så har jag mer eller mindre fått sköta det som jag vill (inte alltid en bra grej) och därför fått väldigt mycket tid över att lägga på att tänka på skitsaker. Asså, jag har ju inte råd att köpa något jag vill ha + att jag verkligen inte behöver något nytt + att jag inte direkt kommer att använda skiten ur det nu när sommaren närmar sig (jo tjena, gärna ha en tung och tjock skjorta av rådenim på sig i mitten av juli), så hela frågan är ju egentligen helt akademisk, men nej. Det skiter väl min hjärna i. Å andra sidan så är min fåfänga ungefär mitt enda kreativa utlopp, så...

Jaja.

Glömde förresten bort ett helt klockrent citat: "Jag har inget emot syntmusik, det är dom där jävla syntarna jag har problem med."

EDIT: Reeking of Piss and Sadness är en väldigt bra/rolig/sorglig låttitel, för övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar