torsdag 16 april 2009

Jahaja.

Man får ofta äta upp vad man säger, även när man är säker på vad man säger. Själv så har jag klart och tydligt påstått att Helvetets Port inte har skrivit något hittigt material alls ('Shogun' är ju ioförsig rätt bra). Det slutade med att jag har haft nedanstående låt på hjärnan HELA NATTEN!


Nu minns jag återigen inte alls hur den går.

Helvetets Port fascinerar mig. Jag vet inte vadjag tycker om dem egentligen, men jag tycker verkligen om att de (DET) finns för det är skönt med någon som gör en sån grej utan någon som helst glimt i ögat, utan någon som helst ironi. Musiken låter jag vara osagt om den är bra eller inte, men den fascinerar mig. Faktum är att jag lyssnar nog på den lite som jag lyssnar på industri och liknande tongångar (HP=Heavy Metals TG?).
Det som dock stör mig lite är att samma sak som ofta stör mig med skinheads och rockabillyfolk, dvs något slags köp av ett helt årtionde. Måste man gilla ALLT från 50-talet bara för att man gillar Elvis och pomada? Måste man gilla fotboll och scootrar bara för att man är snaggad och gillar ska? Måste man gilla ALLT från 83? Jag är inte helt inne på det där med att lajva årtionden på heltid. Fast jag förlåter definitivt Helvetets Port det mer än jag förlåter andra. Och jag är väl inte bättre än någon annan på den fronten antar jag. Dock hemmablind. Så, dagens tävling är: Vad lajvar jag? Jag svarar att jag lajvar Keyser Söze när han är långhårig.

Edit: Fast just idag lajvar jag nog mera Lemmy (första halvan av åttiotalet, utan ansiktsbehåring, järnkors och eventuell keps (men med glasögon). Eller var keps andra halvan av åttiotalet?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar