onsdag 29 april 2009

Stor humor.

Aftonbladet är alltid på topp. Först med det senaste osv. Det märker man när man läser det här och det här. För att göra en lång historia kort så har aftonbladet tydligen fått tag på VBS dokumentär om Gaahl och Gorgoroth. Jävligt exklusivt. Den har ju inte visats på VBS i typ 2 år. Den har ju inte legat uppe på youtube lika länge. Den är ju högaktuell. De skriver ju inte alls om gammal skåpmat som de redan har skrivit om (typ att det mördades folk och brändes kyrkor under 90talet, att Gaahl valde att s a s dela ut sin egen rättvisa för en herrans massa år sedan och att Gorgoroth gjorde det sympatiska draget att pissa katolska kyrkan i ansiktet på scen någon gång någonstans i Polen).

Jorå. Först med det senaste.

Och kommentarerna... Och de relaterade bloggposterna... Jag tror att jag umgås med för mycket smarta människor för jag blir fan smått mörkrädd över den intellektuella statusen ute i landet. Alltså, jag vill ju inte tro och tycka att jag är bättre än någon annan men ibland är det ruggigt svårt att hålla sig ödmjuk. Att folk så rakt av accepterar den allmänt godtagna versionen och tror att de är lite smarta när de tycker att "tar man bort kristendomen så tar man bort satan. Haha, där satte jag dit han!" Mmmm. Smart. För är man teist så är bibeln sanningen. Jorå. För alla. Det är definitivt ingen partinlaga. Och sen så alla som drar någon form av likhetstecken mellan LaVeys ritualiserade nyliberalism (som mannen själv sa angående sin skapelse så är det "just the philosophy of Ayn Rand with added ritual".) och ALL satanism, som tror att den definitionen är den enda... Eller dom som tror att det här inte har någon stor publik... Det finns 6 miljarder (=jättemånga nollor, excuse the pun) människor på den här planeten, det finns en jävligt stor publik för allt. Eller IDIOTERNA som måste dra upp att Gaahl är bög, som att det är relevant. Jo, för att misshandlande enstöriga kristendomshatande högerspöken kan inte vara homosexuella, eller? För att sexualiteten är den enskilt viktigaste faktorn som formar en person och den personliga filosofin? Man blir trött och matt.

Här är ”Norges mest hatade man” och ”världens mest ondskefulla person” när han uppträder i norsk TV tillsammans med extrummisen. Norrmännen har verkligen ingen koll som låter sådana här hemska människor uppträda.



Jag måste för övrigt tillägga att jag tycker att Gorgoroth är ganska dåliga och hela den norska scenens fascination för sin jävla natur och gamla gudar samt deras hembygdsgårdsfilosofi är ganska avtändande (dock var de fan lite lite läskiga när jag såg dem för X antal år sedan. Gaahl valde ut EN person per låt och sen stod han och stirrade ut dem medan han sjöng.). Jag bryr mig f ö föga om religion (mer än som en filosofisk krydda. Läs 'Paradise Lost' så är vi på samma bana) eller sexualitet (mer än min egen och den jag ligger med). Så. Nu vet ni det.

Frågor på det? Helst inte.

Wardruna låter dock helt ok, trots vikingainslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar