söndag 26 april 2009

Smiling Star-Wide

There is a great violence
a wild capability
in all living things
who hold some amount
of composure

To become dismantled
to a point where we stop to function
are broken down
into our raw materials

We can explode
into ribbons
into soft scraps
making heavy piles
that quietly rest

All lips
can purse with blood
All eyes
can loosen unsocketed

Only some amounts
of vegetation
strung up
on electrical currents

We wait to gibber
chewing off our own lips
limbless
& squealing fluids


"The Great Violence" av Bone Awl

Det är inte ofta man hittar ett band som lyckas vara så poetiska som Bone Awl är, samtidigt som de är så oerhört primitiva och... oförfinade. Eller vad sägs om följande bit (Without Hesitation):

The weapon is revealed
instantly without
hesitation
the threat exclaimed

immediately
its white face protrudes
its eyes making contact
from sunken far back

using seconds
in the same manner
as using minutes
and hours

every moment
is in intense
dedication
to atomizing life

Eller kanske det mest hoppfulla stycke "It's All Death":

This is all death
We have already
died honorable deaths


Eller den inte riktigt så hoppfulla "Big Decisions":

What bullet am I?
What gun I occupy?
When the day
I am fired?


Jag skulle kunna citera ungefär varenda en av deras texter här (iallafall de jag läst), men det räcker nog såhär. Tycker man att det här var intressant så är det inte så svårt att hitta fler exempel, tycker man att det var ointressant så har man nog inte läst ens såhär långt.


Jag beställde "Meaningless Leaning Mess" (som de här texterna är hämtade ifrån) för några dagar sedan. Ser väldigt mycket fram emot att få den. Dock la jag märke till att deras "Nor For Our Feet"-demo har (återigen) släppts på vinyl (av Nuclear War Now!). Den har jag inte beställt, men tja... Jag fyller ju år snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar