tisdag 2 juni 2009

Peppinlägg.

Efter nattens och morgonens emighet så måste jag Bateman/ytlighetsblogga lite.
Nya favoritskjortan införskaffad på TSFs utförsäljning (stort tack för tipset!). Jag är mycket nöjd, av följande skäl:
  1. Den har en i stort sett perfekt passform. Sitter precis som jag vill men är inte ett dugg obekväm.
  2. Den är vit. Jag lider brist på vita skjortor.
  3. Den har en massa fina detaljer/sömmar på bröstet.
Enda klagomålet jag har är att kragen lever ett helt eget bångstyrigt liv, men det hoppas jag att en tvätt råder bot på.
Av någon intressant anledning så kan jag inte vända bilden åt rätt håll så ni får vända på huvudet/skärmen istället. Skjortan är för övrigt ostruken på bilden, därav knögglet i magområdet, vecken på ärmarna osv.

Vid samma utförsäljning införskaffades även en vit skjorta med fransk manschett. Fin och bra på alla sätt och vis, men när jag väl använde den påminde den mig om varför jag inte bör köpa konfektionsskjortor med dubbel manschett; jag har nämligen för smala armar så manschetten halkar ner för långt över händerna. Får fortsätta måttbeställa sådana, verkar det som. I övrigt var den ett totalt kap. Dock lider den av samma kragsyndrom som skjortan på bilden.

Bekväma och snygga kläder är kanske den bästa lyxen. Speciellt när de är billiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar