tisdag 13 juli 2010

"Jag vill inte att det ska vara såhär!"

som en kund med Downs syndrom utbröt en gång när vi inte hade filmen han letade efter. Känner mig så jävla stressad, men varför? Dels är det nog värmen, dels är det nog för att jag är tillbaka på jobbet, dels är det nog en kvarhängande baksmälla (det gick nog liiiite för långt i lördags. Om man underdriver.)och dels så känner jag alltid så. Fan, nu har saker ändå funkat jävligt bra i mitt liv i typ ett halvår. Inget pengastrul, inte så mycket ångest, gått bra i plugget osv. Så nu stressar jag sönder mig över att jag har det bra eftersom jag är helt övertygad om att jag har missat något och SNART kommer smällen och gör livet jävligt jobbigt igen. Det kan ju liksom inte fortsätta att vara bra.

Jag har fanimej varit stressad och lev från månad till månad från hand till mun i hela mitt vuxna liv. Jag är rätt trött på det (och trött av det) men vet inget annat sätt. Rätt irriterande. Och jobbigt. Speciellt nu när jag liksom har framtiden någorlunda utstakad åtminstone tills i vinter (och efter det också om det går bra i plugget) och därför borde kunna lugna ner mig lite. Men nej.

Dessutom är man ju inte helt nöjd med att man blev skitförbannad och langade telefonen rakt in i väggen i helgen. Speciellt inte att man gjorde det innan iPhone 4G har kommit till Sverige igen och man vet vad en sån kan tänkas gå på. Jävla begåvat. Ytterligare en sak jag verkligen inte gillar är att den versionen av 'Straight to Hell' som jag beställde visar sig vara en sk. 'clean' version. De har alltså tagit bort de två bästa/elakaste spåren och censurerat bort svordomarna. Man blir trött + lite ledsen.


EDIT: Eller ska man satsa på en iPhone 3G (de lär ju ha lrupit ner lite i pris, de som finns kvar) och istället ladda ner det där nya operativsystemet som kom i och med 4G? Eller va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar