tisdag 6 juli 2010

“Statsministern betalar! Statsministern betalar!”

Appropå Gudrun Schymans KLF-liknande påhitt: Mitt eget jävla Narnia tipsar övriga riksdagspartier om mer passande stunts.

Min favorit är Folkpartiets:

"Folkpartiet spenderar pengarna på att deportera samtliga gotläningar till Polen med motiveringen att de aldrig skulle klara av ett svenskatest (”Man hör ju inte ens skillnad när de säger monster eller mönster”). När hela ön är tömd skänker Jan Björklund Gotland till USA så att de kan använda det som NATO-bas. Barack Obama tackar och tar emot, och öppnar ett nytt Gut-anamo i Ingmar Bergmans gamla hus på Fårö."

För övrigt upptäckte jag att en av mina favoritförfattare (som jag länkat till, till höger) helt plötsligt länkar tillbaka till mig. I ett inlägg. Lite ballt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar