tisdag 3 november 2009

You always deserve the shoes II

Minns ni att jag ville köpa bruna chelsea boots för ett tag sedan? Nå, eftersom gudarna/ödet tydligen har tröttnat på att ge mig bajs med ena handen så har de givit mig en guldklimp med den andra handen. BEHOLD, årets kap!
Ett par Loake boots från shoemaker-linjen. Och med ett snyggare läder än övriga exemplar/modeller jag sett! Misstänker dock att det inte är någon extrem superkvalitet på lädret (med största sannolikhet plastglansat), men med tanke på att jag fick dem för 1000:- inklusive frakt och att de var totalt oanvända så är det helt OK ändå.

I övrigt är jag helt sjukt trött på allt vad mode heter som inte kan sättas i direkt relation till hårdrock, punk och rock and/or roll. Själva tanken på att använda en rock istället för en fodrad jeansjacka känns mig så fruktansvärt främmande just nu.

Fast ändå... För första gången i mitt liv är jag riktigt sugen på en smoking. Fast det måste ju vara en brutalt snygg/perfekt smoking om jag ens ska fundera på att ens titta på den, så det får vänta ganska länge. Man kanske kan tänka att jag istället borde satsa på att äga mer än en kostym i rätt storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar