måndag 29 mars 2010

Satan baby, Satan.

Fyfan vad jag älskar the Cramps. Och Motörhead. Jag kom, återigen, på det idag. När jag stod på Konsum och lyssnade på "Killed By Death" (inte en favolåt med Motörhead) och bara kom på mig själv med att känna, nej att veta att jag var kanske den absolut ballaste människan i hela världen. Och det blev jag bara för att jag lyssnade på Motörhead just då. Ett band som har den inverkan på en är ganska så jävla bra.

"if you squeeze my lizard/I'll put my snake on you"... Asså, det är poesi av högsta klass.

Fan, det borde jag ha valt som uppsatsämne istället: sett hur många anspelningar på otukt som i snitt finns i en the Cramps-låt. Men skulle man i sådana fall räkna med ALLA låtar eller bara dem de skrivit själva? Dom är ju lite som Kiss på den punkten (dvs allt handlar om sex. Eller knark.), fast bättre.

Jag måste skaffa en Cramps-influerad tatuering någonstans, fast jag fattar bara inte vad. Loggan är ju snygg, men det är ju lite B att tatuera in loggor (om man inte är Fenriz och tatuerar in AC/DC-loggan med ordet "gamla" ovanför).

Nu ska jag trycka johannesört (som tyvärr inte har något med Sydafrika att göra) och sen försöka somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar