lördag 22 maj 2010

"As wolves among sheep..."

"...we have wandered."
En av de absolut bästa bandbilder jag någonsin sett. Fan, allt det här bandet tar i blir ju guld. Nästan lite för mycket guld. Jag är ju som bekant inte ett jättestort fan av 'Sworn to the Dark' eftersom jag tycker att den är för bra. Men man ser ju ändå fram emot att 'Lawless Darkness' släpps. Något så jävulskt. Är det någon som vet om patchen man får om man köper det här settet är någon specialtuff patch, eller om det är den där med bara loggan?

4 kommentarer:

  1. Lawless darkness är bättre än Sworn to the dark! Helt otroligt men sant, enligt mig. Kanonbild (ehrm) för övrigt.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen på det. Men med tanke på att min favorit är Casus Luciferi och de flesta verkar tycka att Sworn To The Dark är bättre så vet jag verkligen inte. Nåja, den lär ju vara bättre än typ allt annat som släpps ändå.

    SvaraRadera
  3. Ja de dagarna när riffen lät mer som Mayhem än Mercyful fate verkar vara över, även om det finns en del Casus-liknande partier på nya skivan. Jag gillar att dom har utvecklats genom att få inspiration från 80-talsmetal, vilket väl får anses vara rätt ovanligt inom ny BM. Ska bli intressant att se vad du tycker.

    SvaraRadera
  4. Grejen med Sworn To The Dark var att jag gillade de 80-talsgrejer som smög sig in där, typ Nifelheim- och Celtic Frost-lån, men i övrigt var den alldeles FÖR bra. Och jag vill inte dra in trams som 'kommersialism' eller liknande här, men riffen var lite för snygga. Lite för bra.

    Dock diggar jag verkligen singeln. Inte världens mest bästa låt men den kändes som ett steg i rätt riktning.

    Så, för att konkludera: jag hoppas att det folk menar med att Lawless Darkness är bättre än Sworn To The Dark innebär att de utvecklat de partier jag uppskattade från STTD och inte de övriga, som så många andra verkar uppskatta.

    SvaraRadera