måndag 24 maj 2010

Det där kan ju ha gått prick hur som helst.

Senaste tentan, alltså. Som var i morse. Jag är usel på grammatik. Usel, I tell you. Nästa tenta (vokabulär) är 1/6, dvs. på tisdag. För den stackars enda dagen i juni jag ägnar åt skolverksamhet får jag ca 3000:- av CSN. Det är lite sjukt.

Min hårbotten har uttryckt sitt totala missnöje med rådande varma klimat + fett i håret, vilket har resulterat i att mitt hår idag är renare än det har varit på säkert ett halvår (ja, alltså. Jag tänkte att jag skulle avhjälpa det jag kunde så jag har tvättat mig väldigt noga och mycket de senaste dagarna. Det är inte så att förjävlig hårbotten rengör barret.). Hårbotten har dock inte blivit helt blidkad av detta utan är på sina ställen fortfarande öm och irriterad. Och lite äcklig ibland. Trots improviserade behandlingar. Har det inte blivit markant bättre imorgon så är det jag som ringer vårdcentralen. Det är nog helt möjligt att jag gör det ändå. Jag menar, jag nojar över tunnårighet som det är. Plus att det här är jävligt obekvämt.

Hursomhelst; inga produkter i håret = folk påstår att jag ser ut som Ernst Billgren eller Morrissey. Pepp.

En HELT orelaterad grej: märket DePalma (ni vet, dom som gör dom där svarta workwear-jackorna med bilar på ryggen), är dom svenska eller amerikanska? Alltså, dom kör ju en stenhård amerikansk greaser/East LA-stil med Danny Trejo som modell och allt är ju LA och esé och Blood In Blood Out och bilar och "kustom" och grejer så dom borde ju vara amrisar. Men jag bär på en naggande misstanke om att de inte är det. Dels för att jag läst just uttryck som "svenska DePalma" på en del svenska webshoppar och dels för att jag aldrig hitta några grejer på eBay - däremot har jag hittat en hel del grejer på Tradera.

Anyhoodles, den här jackan skulle ju sitta rätt OK i höst/vinter. Får se hur det går med den saken. Första prioritet när det gäller vinterkläder är en ny skepparock.

EDIT: Internet låter hälsa att jag för runt 900:- (inkl. frakt) kan få en alldeles ny Alpha Industries-skepparkavaj vilket ju får anses vara ett bra pris (senast jag kollade kostade de minst det dubbla i svenska butiker), även om Alpha kanske inte är det märke det en gång var.

EDIT II: Jodå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar