onsdag 19 maj 2010

"They say you're beautiful
And they'll always let you in
But doors are never open
To the child without a trace of sin
Sail away"


Åh, Ronnie. Det är sjukt hur man kan reagera på att en person man egentligen inte har någon form av relation till dör. Jag menar, min relation till post-Ozzy Black Sabbath är i stort sett ickeexisterande. Samma sak med Rainbow och jovisst har jag ett par Dio-skivor men de hör ju inte till de jag lyssnat mest på. Ändå står jag på jobbet och läser Dio-minnestrådar på diverse forum och tänker på intervjuer och livegrejer jag sett med honom och blir helt gråtmild på tanken av att han är död.

Å andra sidan så har ju snubben på något sätt varit en av (de osynliga) grundpelarna i en av de saker jag äslkat mest under de senaste tio-tolv åren. Eller så börjar jag bara bli gammal och blödig. Fan, tänk när Lemmy dör.

1 kommentar: