söndag 30 maj 2010

The Devil is in the details

Jag förstår mig inte på folk som trot att företag finns där för att hjälpa dom. Det gör dom inte. Företag finns där för att tjäna pengar. På folk. Om du får ett erbjudande eller en rabattcheck som verkar vara en jävligt bra deal så är det antagligen så att om man läser det finstilta så är erbjudandet inte alls så bra som det verkar. Om det är så att ett erbjudande eller en formulering är tvetydig så är det med största sannolikhet så att den tolkning som faller ut till din favör inte är den rätta. Om det är så att något inte står helt klart otvetydigt uttryckt så guess what? Just det.

Kom igen, skärp er.

"Men det är ju dålig stil, ohederligt och fult" kanske någon säger nu. Visst är det så. Och? Se på värden runt omkring dig och dess historia och om du fortfarande är förvånad över att folk försöker dra över dig så vet jag inte vad mer jag kan göra för dig än att kanske rekommendera att du skaffar dig en god man.

Ähhh... Var jag för taskig nu? Jag är bara trött på folk som bara "men det står ju här att X." Nej, det står att X om Y. "Hur kan ni ta så mycket i förseningsavgifter!?" Det står på kvittot hur mycket vi tar. Kvittot du skriver under. "Men det läser man ju inte!" Taskigt fall. "Det står på hemsidan att den kostar Y!" Jo, om man köper den via hemsidan. "Men det står inte!" Jo, om du går in på FAQ/Info. "Men då måste man ju komma på att man måste göra det!" Jupp. Sorry.

4 kommentarer:

  1. Vad umgås du med för jävla stolpskott egentligen? Folk som inte fattat det där? Vaddå, hänger du med casten från Punkilandia eller vad är det för mentala krymplingar som du förklarar det där för? WTF? Höj ribban.

    SvaraRadera
  2. Umgås med? Nej, den ribban är höjd sen länge. Det texten handlar om är kunder. Sådana man möter på motsatt sida om en kassa. Många är från Bromma.

    SvaraRadera
  3. Läser de din blog? O_o Coooolt!

    SvaraRadera