måndag 10 maj 2010

Denim on denim

Ja. Alltså. Det finns ju någon form av moderegel som säger att det inte passar sig att ha mer än ett denimplagg på kroppen. Man kan ha jacka men inte byxor, byxor men inte jacka och jeansskjorta ska man väl inte ha alls (förutom senaste kvarten, då va.). Total idioti tycker jag. Kolla på den här videon och fatta varför. Och fattar man inte varför så är man ju uppenbarligen helt tappad.


Problemet med så många människor som tycker att de kan uttala sig om stil är att de mäter mot vad pöbeln och de som inte bryr sig om sitt utseende har på sig, vilket jag inte kan relatera till. Alls. Man utgår väl ifrån de som lyckas, tänker jag? Jag menar, annars så blir det ju helt skevt. Annars så skulle det ju rent objektivt vara snyggare att se ut såhär:
Det här är britter, BTW.
än det är att se ut såhär:

och så kan vi ju inte ha det. Därmed inte sagt att alla som klär sig i jeans, t-shirt och skinnpaj kommer undan med det. Inte alls. De flesta ser ut som idioter. Men skulle samma (sorts) människor börja klä sig "finare" och "stiligare" skulle de se ut som idioter då också. Sen kan man ju naturligtvis ha egna preferenser om vad som är snyggt eller inte, men jag tror att ni förstår vd jag menar. Folk klär sig inte snyggare bara för att vissa sorters kläder finns. Eller rättare sagt, så länge det finns fula och illasittande kläder kommer folk ha på sig fula och illasittande kläder. Sen kan de vara i bomull, ull eller siden, det spelar ingen större roll.

"Waiting around to die", förresten... Är det inte det hela livet någonsin går ut på?

1 kommentar: