måndag 20 september 2010

Jag tror jag skjuter mig.

Q: -Definiera vad det är att vara ”svensk”.

A: -Nej, det vill jag inte göra.

Q: -Varför inte?

A: -Jag tycker inte att jag är så insatt att jag kan göra det.


Nästan 6% av Sveriges befolkning rösta på "jag vet inte"-partiet. Nog för att Jimmie Åkesson är något av en stjärna, men resten av partiet... Vilka jävla nötter. Levi Klausen framstår som sympatisk och trovärdig.

Q: -När jag läser era program, när jag läser om detta med att skapa en stark gemensam identitet och så vidare, och sedan lyssnar på hur lite du har att säga om den identiteten, då misstänker jag att ni å er sida vill skriva vackert, men att orden är utan verklighet, utan innehåll. Precis det du säger att politikerna och eliterna i Stockholm står för.

A: -Den slutsatsen är din misstanke, den får stå för dig, den kommenterar inte jag, faktiskt gör jag inte det.


Fast HÄR vet dom något bestämt:

A: -Du föder barn, det gör inte jag. Du kanske föder sex barn, det gör inte jag. Du kanske kommer efter i någon sorts karriär när du föder sex barn. Ja, men då säger jag: ”sånt är livet”.

2 kommentarer:

  1. Bra inlägg. Åkesson är duktig, men sen får man nog leta ett tag innan man hittar några halvvettiga personer; möjligen Dragan Klaric, Christian Westling och Mattias Karlsson. Deras inkompetens hjälper ju hur som helst till att marginalisera dem.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl typ dom och kanske Björn Söder (även om han känns rätt mycket mer sieg heil än t ex. Jimmie). SD har ju lite samma problem som KD. Kollar man lite närmare på dem, under det översta lagret, så är dom helt enkelt för knäppa/korkade. Du hörde väl om han SD-snubben som extraknäcker som schaman (under namnet Kevin) och han som hoppade av efter att han hade läst partiprogrammet?

    SvaraRadera