söndag 11 april 2010

Bortskämdhet

Jag gjorde en deal med mig själv. Såhär va. Om jag gjorde bra ifrån mig så skulle jag få köpa en grej - som belöning. Om jag gjorde dåligt ifrån mig så skulle jag få köpa samma grej - som pepp. Så jag köpte grejen. En sånhär.


Det har dock lett till att jag har hamnat i en lite speciellt situation. Jag vet inte rikgit hur jag ska matcha den. Jag menar svarta jeans, svart T-shirt/skjorta och svart jeansjacka... Det blir lite crust/lokförarkeps över det. Det kan ju vara roligt det också, på många sätt. Men det känns även lite trist och fegt. Sen, svart upptil och typ blåjeans nertill... Det känns inte riktigt rätt, av någon anledning. Tror man får köra på rätt mycket ljusa T-shirts, linnen och skjortor.

Jag trodde aldrig att en svart jacka skulle ge mig det här problemet. Nåja, man får väl vänja sig lite vid den så kommer det nog att ge sig. Den kommer nog även slitas på ett fint/roligt sätt. Funderar på att köpa en i blå denim också, fast mest för att jag tycker att Nudies orangea sömmar och sjuttiotalsbrodyr kommer fram så fint mot blått (och för att de är en snygg modell också, såklart).

För övrigt anser jag att 'Maha Kali' med Dissection är en av världens bästa låtar. Eller, anser och anser. Det är en av världens bästa låtar. Ball text också.

För övrigt så såg vi Bröllopsfotografen igår. Jag tyckte att den var rätt bra, trots att jag spenderade kanske 40% av filmen med att gå o pilla på saker i köket (jag hade inte en tillräckligt stor skämskudde). Konstigt va? Fast det kan härledas till två saker: Kjell Bergqvist (ja, faktiskt) roll och något som jag nog inte kan eller vill förklara närmare än att när jag och E. såg 'Smala Sussie' så tyckte jag att den var skitrolig och E. tyckte att den var hemsk och väldigt sorglig. Jag bör nog tillägga att E. kommer ifrån Falun.

3 kommentarer:

  1. Hejsan, vart köpte du jeansjackan? Jag har letat land och rike efter en svart jeansjacka.

    SvaraRadera
  2. Den införskaffades på Åhléns city i sthlm och det är en nudie-jacka av modellen conny. Tror inte att de har den kvar längre, men man kan ju kolla. Kolla även med Sivletto, de brukar ha den och de kör ju även postorder (www.Sivletto.com). Men om du är i Sthlm då skulle jag rekommendera ett besök hos den där Lee-butiken på gamla brogatan. De har svarta jackor också. Sen vet jag att Weekdays har haft det också, men jag har ingen koll på hur det ser ut där i dagsläget. Gul & blå har svarta jackor också, men jag är inte alls förtjust i den modellen.

    SvaraRadera
  3. Just den modellen av jacka som finns på bilden är nu (eller var i förra veckan) på rea på Åhléns City i Sthlm. Typ 800:- kostat/kostade den.

    SvaraRadera