tisdag 27 april 2010

Uck

Mår så risigt. Och inte för att jag har sovit lite.

Dessutom läste jag det här. Sverigedemokraterna alltså. Vilka lallare. Jag har faktiskt försökt anstränga mig för att ha någon form av respekt för det partiet och dom som röstar på det. Du vet, ta dom på allvar. Inte bara se dem som ett gäng idioter som är stolta över att deras föräldrar är släkt med varandra och som gillar helsvensk mat som koldolmar och pasta utan faktiskt se dom som människor med ett reellt problem som kanske måste lösas. Eller som att de åtminstone är symtom på ett reellt problem. Eller något. Men det går ju inte. Inte alls. Dom gör det ju omöjligt. Jag menar, läs intervjun. Det enda problemet som finns är att de är helt dumma i huvudet. Och nu menar inte som i ett "fy vad taskig han är mot barnen"-dum utan snarare ett "hahaha, han har frigolithjälm och snowjoggers på sommaren och käkar snor"-dum i huvudet. Jag bara måste citera min favoritdel:

"Ett barn kan ha fel hudfärg eller tillhöra fel etnisk grupp, precis som en vuxen, hur menar du att barn aldrig förföljs?

– Det kan väl hända att en folkgrupp förföljs, som med hutsi och tutsi i Afrika, då hotas alla oavsett om man är nio eller nittio. Då var det väl 700 000 som avrättades. Men det är ändå de vuxna som förföljs och barnen följer bara med av farten.

Men då går du med på att även barn kan förföljas?

– Nej, barn hotas aldrig av princip. Sedan kan det vara att man förföljer en hel folkgrupp, då åker alla med. Men då är det föräldrarna som har hittat på något som regimen inte tycker är bra.

Menar du att barn aldrig har drabbats av förföljelse?

– Jo, en gång i världshistorien. Det var Herodes som förföljde gossebarn. Men det är det enda."


Jag gillar det där med att "men då är det föräldrarna som har hittat på något som regimen inte tycker är bra." Typ som att födas till kurd, zigenare (jajajjaja. Rom.), jude, armenier. Typiskt dålig grej att födas som. Det fattar ju vem som helst. Och att sen avla ungar som tillhör samma folk... Ja, ni hör ju hur det låter. Gör man en sån dum sak och föds in i fel folk som bara envisas med att finnas, ja då får man ju faktiskt ta konsekvenserna av sina egna handlingar och räkna med att man blir folkmördad. Det är ju inte mer än rätt. Fast det kanske inte räknas som att folkmördas om man är barn och massakreras av bara farten? För att man hör till en förföljd folkgrupp? Jag vet inte, jag måste kolla upp det där. Man kanske inte blir lika död om man som barn blir mördad pga etnisk tillhörighet? Eller om ens päron mördas och man lämnas för att svälta ihjäl? Man kanske inte behöver hjälp och skydd från den rikare och mer civiliserade världen om det inte finns ett direkt uppsåt att göra en illa, utan det bara blir ett resultat av t ex. etnisk rensning eller folkmord eller liknande? Vad vet jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar