söndag 18 april 2010

Nihil Verum Nisi Mors


Jag önskar att Only Death Is Real* skulle kunna ta och släppas här i Svea Rike. Då skulle jag kunna beställa den och Hellbent for Cooking**. Bilden ovan är för övrigt kanske en av de snyggaste, ondaste och mest suggestiva bilderna i hela rockfotohistorien.



För övrigt fick jag världens roligaste/ballaste tatueringsidé igår. Jag funderar på att tatuera in "No Fun, No Core, No Mosh, No Trends"*** på handleden. Eller på bröstet. Eller nått. Det måste vara relativt synligt, dock.

* Only Death Is Real är alltså boken om Hellhammer och Celtic Frost perioden 1981-1985, dvs perioden när europeisk metal började bli bra på riktigt. Tack var de här två banden.

** Hellbent For Cooking är något så pinsamt/spexigt/ballt (jag kan inte riktigt bestämma mig) som en hårdrockskokbok (i den mening att diverse medlemmar från diverse band har med recept på sina favoriträtter, som Annick (författaren) sedan har tillagat.). Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men den verkar väldigt charmig och jag tycker att sådana här tilltag bör stödjas.

*** Det var alltså Deathlike Silence's/Mayhem's/Euronymous motto.

2 kommentarer:

  1. Kommer snart att säljas via Sound Pollution! Only Death Is Real, alltså.

    SvaraRadera