fredag 20 mars 2009

Allt söder om Södertälje är sydeuropa och därför mesigt.

Alltså, franska... Språket, alltså. Jag vet inte vad jag ska säga. För ett tag sedan så såg jag någon form av inslag om franska musiker och jag kved av illamående. Alltså, inte av musiken (lät ju ganska menlöst). Knappt av hur de såg ut ens (Sebastian Tellier ser ju ut som om han går in på second hand-barnklädesaffärer och luktar på kläderna och det är ju skoj). Jag blev irriterad av en del av sakerna de sa, typ att musik är ointressant om den inte är "sexig" och fick blixtbilder i huvudet av helgonpresentationer med folk benämnda VikingSkull_88 var intressen är "sex, hehehe" och vars vännerlista bestod av osäkra tjejer mellan 16 och 21. Nej, det som verkligen gjorde att jag mådde dåligt var hur de lät. De lät precis som jag inbillar mig att hela frankrike och alla fransmän är till sättet dvs arrogant, väldigt övertygat om sin egen förträfflighet men jävligt korkat. Ungefär som du tänker dig att en Brommabo låter när de snackar.

Näe, frankrike alltså. Jävla skithål. Frankrike lider uppenbarligen av ett genetiskt problem, på ett sätt liknande England. Ungefär en på 1000 engelsmän är ju vacker på_riktigt, medans resterande ser ut som resultatet av att en petriskål fått stå för länge. Eller som något fiskfolk som är med i en Lovecraft-novell. Fransmän är ungefär likadana, fast i huvudet. Briljans eller mentalt avskräde. Fan, alla fransmän är precis som Ami James! Precis alla. Jag lovar.

Edit: Jag kom även på att när jag beskrev fransmän så beskrev jag även 40-talister. Själv kom jag på mig själv med att vilja avsluta hela drapan med att säga "Denny Crane."

4 kommentarer:

  1. Menar du engelsmän nu, eller britter i allmänhet? Ibland ser folk lite annorlunda ut i Skottland och Wales.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte först och främst på engelsmän, men det är ju något fel på de där öarna överhuvudtaget. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, nånting är inte som det ska...

    SvaraRadera
  4. You are not alone, som Michael Jackson en gång sjöng:

    http://www.bokforlagetatlas.se/blogg/stefaningvarsson/2009/03/moi

    SvaraRadera