lördag 14 mars 2009

Alltså...

Ni vet han fräna gubben jag skrev om förrut? Jag tänkte att innan jag blev så gammal och tuff så skulle jag bli såhär halvgammal och tuff. Fast han ser ju lite slemmig ut. Å andra sidan är han italienare. Det är ioförsig förra farbrorn också. Fast han ser ju inte så slemmig ut. Eller kanske snarare slemmig på samma sätt som John Waters är slemmig.

Att ha hittat den här sidan kan aldrig vara bra. Jag har väldigt svårt för lågskor. Dels för att jag är väldigt rädd om (och lätt får skavsår på) mina fotknölar och dels för att lågskor lätt ser klumpiga ut. Så i min bok ska skor gå över fotknölen. Har jag nämnt att jag är väldigt förtjust i chelsea boots och liknande? Sen så har det väl att göra med att jag i stort sett alltid går klädd i jeans och jag är rätt skeptisk till lågskor och jeans. Det är lite som sneakers till kostym i min värld. Ganska svårt. Till byxor av andra slag känns dock något annat än lågskor fel (förrutom till min sjuttiotalskostym där det känns fruktansvärt rätt att ha cowboyboots.), men inte riktigt lika fel. Hursomhelst så hittade jag de här chelsea bootsen på just pediwear:

Jag är i vanliga fall skeptisk till brunt läder (mest för att jag är lite feg, kan man tänka), men dom här var ju inte helt fel. De fanns även i svart, men jag är lite skeptisk till att mönstret/detaljerna kommer funka lika bra.

Eller? Jo, faktiskt. Fast chelsea boots med brouge-mönster... Dom ÄR ju snygga, men i min värld är det något som skär sig lite. Fast jag gillar att det inte var några perforeringar på själva tån. Som på de här skorna, som i övrigt är skitsnygga (från Tricker's):

Mindre grejer på tån, tack. I övrigt var det nära nog full pott (hade kanske velat ha mer lyster och djup i den bruna färgen (den känns lite väl vaxig), men det kan ju vara fotografiets fel också. Eller så ser de ännu sämre ut i verkligheten.).

Vad det gäller lågskor så är det här mina drömskor:

Kommer från Lodger Footwear. Kostar i runda slängar 8000:-. Josåatte... Men visst är de snygga? En (1!) söm på skon (förutom där den fästs i sulan då) och det är i hälen. Hela ovandelen är alltså gjord i ett stycke läder. Och färgen! Är det någon därute i etern som har ett tips om vart man hittar ett par snarlika pjuck så hojta till. Och hörni... Jag har ju definitivt inte råd med ett par Lodgers, men inte heller med C & J eller Church's. Egentligen har jag inte råd med skor alls (som min käresta sa när jag svor åt de pengar min dator kommer kosta mig: "om du inte köper typ åtta par skor nästa månad så kanske det ordnar sig."), men man kan ju utforska marknaden. Göra planer. Veta vad man vill ha och kolla vem som kan ordna det bäst och billigast. Planera. Lägga upp en konsumtionsstrategi. Eller nått.

Fan, en grej till. Bilder på skor ser så jävla fula ut, oftast. Jag menar, kolla in på pediwear eller Herring Shoes och säg att skorna där är estetiska bara sådär? Jag måste säga att jag verkligen uppskattar Lodger som presenterar skorna tillsammans med en för skorna anpassad outfit.

Nåja. Det är väl läggdags nu. Imorgon ska man vara kulturell så jag tänkte ha på mig min kulturella kavaj, dvs den gråa. Tyvärr har jag ingen polotröja till den.

Tänkte återkomma med en rapport om Nefandus-skivan när jag har lyssnat på den. Tänkte göra något liknande vad det gäller Ofermods skiva också. Kanske. Om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar