torsdag 5 mars 2009

Den förste.

Jag har under en viss tid haft funderingar på att starta en blogg på svenska. Jag har tidigare, under diverse alias, på diverse mer eller mindre hemliga platser skrivit av mig på engelska. Inläggen där har vart av det mer personliga och i viss mån detaljerade slaget. Tanken med den här bloggen är att göra något annat. Mitt skrivande på engelska gick så långt att jag nästan fick svårt att uttrycka mig på svenska, mina personliga och känslomässiga inlägg slutade mest i samma slutsats (och det var att det är jävligt synd om mig). Tanken med den här bloggen är att skriva mer analytiska, mindre personliga inlägg på svenska. Därmed inte sagt att jag kommer hålla mig till endast det. Personliga tankar och inlägg på engelska är inte alls en omöjlighet.

Vad kommer jag skriva om då? Musik, antagligen. Kanske lite filosofi. Kanske lite historia. Kanske lite politik. Kanske lite konsumtion. Antagligen ganska mycket hat och misantropi.

Vi får se. Jag tänkte hursomhelst försöka leta reda på de inlägg på engelska jag tycker håller någon form av objektiv högre kvalitet och publicera dem här.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar